2021. augusztus 27., péntek

Programozó cégek Kiskunfélegyháza közelében (mit programozzak?)

Arra gondoltam, hogy egy privát offline HTML kezdőlapra összegyűjtöm az általam gyakran (vagy potenciálisan) használt linkek mellett azoknak a cégeknek a honlapjaira vezető linkeket is, amelyek Kiskunfélegyháza közelében (főleg Kecskeméten vagy Szegeden) webfejlesztéssel vagy szoftverfejlesztéssel is foglalkoznak. Ennek többféle értelmét is látom: először is, kíváncsi vagyok arra, hogy milyen üzleti ötletekkel keresik a kenyerüket az informatikai vállalkozások (esetleg én is foglalkozhatnék-e hasonlókkal). Úgy látom, hogy a kisebb cégek és a számítástechnikai üzletek általában honlapokat fejlesztenek, esetleg mobil alkalmazásokat vagy vállalatirányítási rendszereket készítenek. De ezeken a területeken nekem nincs kedvem vállalkozni (nem látok bennük fényes jövőt a konkurenciát tekintetbe véve), inkább egy biztos állást szeretnék. A nagyobb cégeknél már többször előfordulnak érdekes és egyedi üzleti ötletek, de ezeket inkább csak nagyobb cégek tudják megvalósítani... tehát, az üzleti ötletek terén egyenlőre nem lettem sokkal okosabb (bár még lehet, hogy vizsgálgatom majd az összegyűjtött cégek honlapjait), valószínűleg marad az, amit már egy korábbi blogbejegyzésemben említettem...

Másodszor, a potenciális munkáltatók honlapjaira mutató linkeknek az összegyűjtése később segíthet nekem az álláskeresésben (2022-ben tervezek majd komolyan állást keresni). Azt tapasztaltam ugyanis, hogy nem minden cég hirdet mindig teljes erőből állásokat, tehát nem mindig elérhető webes kereséssel vagy az állásportálokról (csak a saját honlapján hirdeti az állást, amit nem talál meg a kereső), ezért lehetséges, hogy olyan cégeket, amelyeket korábban láttam, később már nem találok meg, mert nem emlékszem a nevükre. Most is úgy érzem, hogy van néhány cég, amelyeknél korábban állásokat pályáztam meg, de (még) nem szerepelnek a privát HTML kezdőlapomon. Egyszerűen elfelejtettem, hogy melyek voltak ezek a cégek. Tehát, úgy gondolom, hogy sokkal több programozó cég lehet (legalábbis Szegeden), mint amennyiről én tudok. Tehát, az is lehet, hogy a programozó ismerőseim körében meg fogom kérdezni, hogy ki tudják-e egészíteni az általam összegyűjtött cégek listáját, ezáltal pedig növelhetem annak esélyeit, hogy 2022-ben felvegyenek valahova. Egyébként most úgy látom, hogy Szegeden sokkal több programozó cég van, mint Kiskunfélegyházán és Kecskeméten együttvéve. (Budapesten pedig még sokkal több, mint az előbbi három városban együttvéve.) Tehát, ha programozóként szeretnék dolgozni, valószínűleg Szegeden kellene elképzelnem a jövőmet, szóval a jövő tervezésében is segíthet ez a kezdőlap. (Bár az is lehet, hogy találok majd Kiskunfélegyházán valamilyen állást, amihez kelleni fog az angol és/vagy német nyelvtudás. Ez mondjuk kényelmesebb lenne, mert nem kellene albérletbe mennem.)

A programozó cégek álláshirdetéseihez vezető linkekkel több fogalmam lesz arról is, hogy milyen programozási technológiákat érdemes a leginkább elsajátítanom. Esetleg ha megtetszik egy cég, rákészülhetek egy általa meghirdetett állásra (illetve, ha már úgyis az "Audio Visualizer" ötletemet tervezem megvalósítani, kigyűjtöm azokat a cégeket, amelyek hasonló technológiákat alkalmaznak, mint én, így tervezve a jövőt). Esetleg kommunikálhatok is a cégekkel, hogy engedjék meg, hogy betanuljak a munkába (önkéntesen), hogy később nagyobb eséllyel felvegyenek. (Pl. korábban talán lett volna egy lehetőség, hogy betanuljak a Unity-be játékfejlesztéshez.) De támadt egy ennél is jobb ötletem! Mi lenne, ha elkezdeném ajánlani a Free Software Foundation Europe által szervezett "Public Money, Public Code" nevű kampányt a magyar politikusoknak és "városatyáknak"? Ezzel etikus dolgot cselekednék, és egyúttal talán könnyebben kaphatnék egy jó állást is egy olyan cégnél, amelyik elvégzi a "Public Money, Public Code" kampány által meghatározott feladatot. Egy kis üzletkötés is szóba jöhet, és ehhez is érdemes lehet látni azokat a programozó cégeket, amelyek a munkát el tudják végezni. Egyébként szerintem a közszférában a Linuxot kellene használni (de legalábbis támogatni), nem pedig a Windows-t vagy az Apple-t. Viszont az is érdekes, hogy korábban olvastam egy hírt, miszerint az open-source technológiák használata akár negatív hatással is lehet a számítógépes biztonságra, mivel olyan külső, open-source (nyílt forráskódú) komponensekből (függvénykönyvtárakból) építkezik, amelyeket nem frissítenek (a frissítés ugyanis kompatibilitási problémákat okozhatna), ezért maradhat bennük (a külső komponensekben) valamilyen biztonsági rés, amit a hackerek megismerhetnek és kihasználhatnak. Én viszont egyébként sem szeretek túl sok külső komponenst felhasználni a programozás során, ezért lehet, hogy jó helyem lenne egy olyan csapatban, ami a "Public Money, Public Code" nevű kampány által definiált célokon dolgozik (és hosszú távon is pozitív tapasztalatokat szeretne ébreszteni a kampányt elfogadó döntéshozókban). Ennyit a programozó cégek honlapjaira mutató linkek kigyűjtésének értelméről.

Egyébként nehéz kérdés marad, hogy jól használom-e ki a szabadidőmet a siker érdekében. Mostanában főleg németül tanulok (főleg olyan témákban, amelyek egyébként is érdekelnek), naponta játszok egy sakkpartit (többhöz általában nincs kedvem), néha frissítem ezt a blogot és ennyi (bár a nézettségét látva lehet, hogy ez is ritkább lesz). Ezeken kívül tervezem gyakorolni a programozást (amint az előbb leírtam), esetleg írok is valamit (pl. könyvet, vagy valamit egy drámapályázatra), talán a YouTuba-ra is rakok majd valamit (pl. zenét, a leendő Audio Visualizer kimenetét, vagy vlog-ot). Most még nem látom, hogy ez a 6 tevékenység közül melyik lesz sikeres, és melyik nem, és van-e még valamilyen tevékenység, ami javíthatna a helyzetemen. Egyébként amihez kedvem van, az a tanulás, a filozofálás és a tudományos kutatás (inkább a természettudományok és a társadalomtudományok területén, mint a technológiában)... de PhD nélkül nem lehetek professzionális kutató, a PhD pedig pénzbe is kerül. Bár nem is szívesen publikálnék olyan folyóiratokban, amelyekben a kutatók szoktak (pl. jogi okok miatt)... inkább saját könyvet írnék. Ez is lehet egy hobbi is, de úgy érzem, rövid távon inkább a nyelvtanulásra és a programozásra kell koncentrálnom, hogy legyen majd 2022-től egy jobb állásom.

Az Audio Visualizer (GitHub referenciának) ötletemen és a programozó cégektől elleshető (vagy éppen az általuk megkövetelt) ötleteken kívül még olyan programozási ötletek is szóba jöhetnek, amelyek valamilyen programozási versenyen való részvételről szólnak. Nemrég találkoztam egy ilyennel: js13kgames.com, meg még korábban hallottam a Google Kickstartról is. Jó kérdés, hogy érdemes-e ezekkel töltenem az időt. Talán mindegy is, csak csináljak valamit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése