2020. november 10., kedd

A kereszténység kritikája (javított kiadás) magyar nyelven bekerült a Magyar Elektronikus Könyvtárba

2001-ben kezdtem hinni a kereszténységben, és az abban való hitemet 2009-ben vesztettem el, bár a hitem rövidebb időkre még néha vissza-visszatért. Sokáig terveztem, hogy könyvet írok a témában. Egy időre elkanyarodtam a környezetvédelem felé, és az volt a tervem, hogy a vallásfilozófiámat csak annak ürügyén ismertetem, de azután (egészségügyi és pénzügyi problémák után) újra fontosabbá vált számomra a vallásfilozófia. Közben az írásaim megjelentek az Interneten, de sok hibával. Úgy érzem, hogy 2020-ra a hibák nagy részét kijavítottam, és ezért büszke vagyok rá, hogy "A kereszténység kritikája" c. művem (amely néhány korábbi művemből táplálkozik, de újabb részeket is tartalmaz) megjelenhetett a Magyar Elektronikus Könyvtárban... A link a következő:

https://mek.oszk.hu/20000/20085/

Hogyan tovább? Szeretném ezt a rövid művemet (amelyet egyébként közkinccsé nyilvánítottam) minél népszerűbbé tenni. Pl. ezért is készítettem el azt többek között HTML és EPUB formátumban is a fenti linken, és lehet, hogy majd felolvasom hangoskönyvként is. Ezen kívül lefordítottam angolra, aminek a nyelvhelyességét majd leellenőriztetem valakivel, és ezután az is bekerülhet a Magyar Elektronikus Könyvtárba. A MEK-es linkkel pedig ezután megkeresek különböző kiadókat, hátha kiadnák a könyvemet nyomtatásban is (de legalább a kiadók munkatársai elolvasnák a művemet). Talán nagyobb lenne az esélye annak, hogy kiadják, ha meg tudnám növelni a könyv terjedelmét, ezért azt is fontolgatom, hogy a rövid művemhez újabb írásokat csatolok, amelyek jogállása már nem lesz közkincs (ezek viszont valószínűleg egy különálló műként, másik címmel készülnének el, és a két rész - a közkincs és a szerzői joggal védett - egy könyvben kerülne kiadásra). Az is lehet, hogy néhány írás, amit ebbe a blogba írok, különböző vallások kritikájáról vagy egy új vallás (vagy vallásos közösség) alapításáról fog szólni, és be fog kerülni a következő könyvembe is.

Egyébként 2019 végén lett volna egy lehetőség arra, hogy elektronikus könyvként professzionálisan kiadják a művemet (miként bárki más művét is), ha elfogadom, hogy a könyvbe beleírják, hogy "Minden jog fenntartva". Én nem szeretem ezt a félreérthető jogi kikötést (miképpen sok más félreérthető jogi kikötést sem, amelyeket újabban főleg az angol nyelvterületen megjelenő könyvekbe szoktak beleírni), ezért úgy döntöttem, nem élek a lehetőséggel. Az idő pedig bebizonyította, hogy helyesen tettem, hiszen a könyvemnek abban a korábbi verziójában hibákat találtam. Már nem emlékszem, melyik kiadó adta volna ezt a lehetőséget...

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése