2022. október 31., hétfő

Nyitottam egy angol nyelvű blogot is

Úgy gondoltam, miért ne publikáljam a korábbi, angol nyelvű írásaim javát egy másik blogon? Még ha azt nem is fogom olyan gyakran frissíteni, mint ezt a blogot (amit kb. havonta frissítek), úgy is viselkedhet, mint egy "landing page", ami talán plusz olvasókat vonz, és egy kis repetát jelenthet a magyar nyelvű blogom olvasói közül az angolul tudóknak. Az új, angol nyelvű blogom címe tehát:

arpadsarchives.blogspot.com

Elsősorban "A kereszténység kritikája" című könyvem angol fordítása olvasható ott (amit a MEK-ben azért nem mertem még publikálni, mert nyelvtani hibákat tartalmazhat), ezenkívül főleg angol nyelvű irodalmi pályázatokon benevezett (de nem nyertes) írások és a régebbi, matematikáról szóló angol nyelvű blogjaim legjobb bejegyzései olvashatók a blogon, illetve egy-két egyéb írás.

Ezen kívül nem sok újdonságról tudok beszámolni. Ma tudtam meg, hogy nem nyertem a "Patricia Eschen Prize for Poetry 2022" című angol nyelvű verspályázaton... de az oda benevezett verset mégsem publikálom az angol nyelvű blogomon, nehogy úgy tűnjön, hogy fűzfapoéta vagyok (amit egyébként lehetségesnek tartok, hiszen mások verseivel általában nem vagyok egy hullámhosszon). Nem is valószínű, hogy ezután indulok verspályázatokon.

Egyébként sajnos még nem igazán tudtam haladni a betervezett, környezetvédelmi ötletekről szóló könyvemmel, nem volt kedvem és/vagy lelki erőm hozzá (talán ezt nevezik az angolok "Writer's Block"-nak). Pedig már elég jól körvonalazódnak a terveim, miszerint a szabadidőmben elsősorban 3 dologra koncentrálok, illetve ezektől remélem a sikert: (1) matematika (2) könyvírás (3) szerencse/spiritualitás/etika (azon elmélet alapján, hogy Isten egészségesebbé és szerencsésebbé tehet, ha etikusabban élek). Persze van egy csomó B-tervem is, amikbe még rengeteg munkát lehetne beleölni, pl. sakk, zeneszerzés, esetleg programozás a munkaidőn kívül is (mivel jelenleg programozóként dolgozok). A gyakorlatban viszont általában az történt, hogy csak német nyelvű podcastok passzív hallgatásához (tehát a nyelvtanuláshoz) volt kedvem... mondjuk ez nem biztos, hogy rossz volt, hiszen segíthet abban, hogy a jövőben legyen egy középfokú német nyelvvizsgám, amire ki tudja, hogy mikor lehet szükségem? (Ha pedig meglesz a német nyelvvizsga, tanulhatom az angolt felsőfokon, vagy akár Proficiency szinten...) Tehát ebben a blogbejegyzésben is főleg csak ezekről a podcastokról tudok még írni. Azt talán korábban már említettem, hogy a következő helyen tudtam német nyelvű podcastokat keresni:

https://deutschepodcasts.de/

Ezen belül néhány podcast, aminek a végére értem (bár azóta megjelenhettek bennük újabb epizódok): Pi ist genau 3, #bäbääm Business Ideen, Business basics, Schreibsuchti, WRINT: Politikunterricht. Néhány podcast, amiket jelenleg hallgatok vagy hallgatni tervezek: Mission bestseller, Wohlstand für alle, Besser schreiben, Schreiben und leben. Ha ezeknek is a végére érek, akkor már lehet, hogy ideje lesz letenni a nyelvvizsgát. Utána pedig már valószínűleg inkább az angol nyelvű anyagok fognak jobban érdekelni. De még meg szeretném említeni, hogy találtam egy újabb portált, ahol német nyelvű egyetemi előadásokat lehet nézni elfogadhatónak tűnő licencfeltételekkel, tehát már kettő ilyenről tudok:

https://video.tu-clausthal.de/

https://openlearnware.tu-darmstadt.de/

Az is lehet, hogy ilyeneket is nézek majd. Egyébként egy korábbi, linkeket tartalmazó blogbejegyzésemmel kapcsolatban annyit szeretnék még megemlíteni, hogy újabban már nem a pafi.hu-n szoktam figyelni a magyar nyelvű irodalmi pályázatokat, hanem a palyazatmenedzser.hu-n, mivel időközben a pafi.hu-n megjelent egy általam nem kedvelt jogi kikötés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése